15. 05. 2024
|
Čas přípravy:  50 min
|
Počet porcí:  12

DOMÁCÍ JEDLÉ KELÍMKY NA ZMRZLINU

Ingredience

  • 195 g cukru krupice
  • 3 bílky
  • 75 g hladké mouky
  • 115 g farmářského másla Tatra (rozpuštěného)
  • špetka soli
  • domácí zmrzlina ze Salka a smetany
  • ovoce na ozdobu


Postup

  1. Do misky dejte bílky, sůl, cukr a prošlehejte metličkou.
  2. Přidejte rozpuštěné a vychladlé máslo, mouku a vytvořte hladké řídké těsto, konzistencí podobné tomu na lívance.
  3. Plechy vyložte pečicím papírem a na každý udělejte z těsta tři tenké kulaté placičky (můžete si na druhou stranu pečicího papíru tvar předkreslit). Vždy dejte dvě lžíce těsta a rozetřete do kruhu.
  4. Pečte v předem vyhřáté troubě na 190 °C cca 8 minut (dozlatova, se světle hnědými okraji).
  5. Ještě horké podeberte obracečkou, položte na obrácený muffinový plech a opatrně vytvarujte mističku. Nechte vychladnout do ztvrdnutí.
  6. Pak už jen naservírujte do kelímků kopečky oblíbené zmrzliny, ovoce a ihned podávejte.

TIP: Recept na jednoduchou domácí zmrzlinu ze Salka a smetany najdete na našem webu!


Použité produkty

Farmářské máslo 84% 200g

Více >

Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Poučení o zpracování osobních údajů.

Funkční

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Analytické

Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.

Marketingové

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.